De ijssalon in vuur en vlam.



Gisteren met vrienden uit eten geweest.
Op het menu staat eendenborst.
Ik geloof niet dat ik het eerder gegeten heb, dus ik ben benieuwd.

Het is altijd gezellig om met anderen te eten, vooral als er mooie verhalen ter tafel komen.
Zoals dat van Theo, voormalig brandweerman uit Amsterdam
en sinds een week op het eiland.
Samen met zijn vrouw was hij gisteren in de locale ijssalon.

In de ijssalon is het best druk, verschillende tafeltjes zijn bezet.
Er is ook een grotere groep, bestaande uit 2 goeroes met 6 lieftallige jonge dames. 

De charismatische goeroes, worden overduidelijk aanbeden door het vrouwelijk schoon. 
En daar houden de heren wel van, ze geven de dames veel aandacht.
Dan worden de goeroes nogal handtastelijk. Ze wrijven over ruggen en betasten borsten.
Grote en kleine kusjes worden uitgedeeld en de spanning in de groep loopt op.
De andere klanten werpen beschamende blikken in de richting van de wellustigen.
Hier zit je niet op te wachten als je een ijsje gaat eten.
Het lijkt alsof de goeroes en hun volgelingen in hun eigen wereldje zitten,
ze trekken zich in ieder geval niets aan van de andere klanten.
De spanning bereikt een hoogtepunt als een van de goeroes nog een stapje verder gaat.
De goeroe met de grootste baard glipt ineens bij een van de jongedames in haar broekje. 
Hij zoekt zich een weg naar waar hij wil zijn en met zichtbaar genot laat zij het zich welgevallen. 
Ze kronkelt zowat van haar kussentje af, het is niet normaal, Theo krijgt het er warm van. 
Dan bereikt zij en plein public een hoogtepunt 
compleet met gekreun, draaiende ogen en oververhitte wulpse bewegingen. 
Phoephoe, de boel zou zomaar spontaan in de fik kunnen vliegen.
Het kost Theo moeite om niet op te staan en de zaak ter plekke te blussen.
Maar hij beheerst zich, zijn ijsje is door de hitte al bijna gesmolten 
en het is tenslotte niet zijn ijssalon.
----
We spreken schande van dit onfatsoenlijke gedrag en genieten na dit smakelijke verhaal
van een smakelijke maaltijd.

Of de eend me goed bekomen is, weet ik niet.....
Want die nacht droom ik dat ik in een oververhitte ijssalon donald ducks moet voorlezen aan vingerende goeroes.






Reacties