geland op oncologie






het stormt
regen slaat tegen de grote ramen

gedempte geluiden, voetstappen over het linoleum
zacht geratel en af en toe een piepje

ik droom niet
al loop ik keihard met mijn kop tegen de muur, 
uit deze nachtmerrie ontwaak ik niet

ik zie de Kuuk zitten
in zijn chemo stoel, aan een infuus

we kijken elkaar aan
niet te lang
onze toekomst hangt aan een plastic buisje
eigenlijk niet eens
de arts bood slechts een levensverlengende behandeling


ik zeg niks, dat kan niet, want de brok in mijn keel is de stop
als ik iets zeg, 
is die stop weg en loop ik leeg
dan barst de oceaan van verdriet naar buiten

ik kruip diep in mijn wollen vest
 en denk aan betere tijden
mijn gedachten gaan naar Koh Phangan, 
ons geliefde eiland in Thailand

waar we mooie avonturen beleven en genieten van het goede leven


kan hij ooit nog op pad om avocado's te gaan kopen voor Bubba's?
drinkt hij ooit nog een biertje in de hangmat?
stopt hij ooit nog op de pier bij de vissersboten?
en de vogels, die hij urenlang observeerde
missen ze hem ook?

de behandeling zit er op
dat viel best mee

we gaan naar ons warme thuis

we maken er maar het beste van

dat hebben we altijd al gedaan







Reacties

  1. Beste Els, wat verschrikkelijk.... Zo'n noodlot, geen woorden voor. Kan jou en Kuuk alleen maar veel sterkte wensen en natuurlijk beterschap. Hopen op een wonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Els,Kukel en kids,heel veel sterkte,liefs en houden van,dikke zoen Riny.😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geschreven els,vreselijk nieuws is het,heel veel sterkte en liefde toegewenst voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten