Snelle Jelle

Lieve vrienden,
Gisteren hier gearriveerd. In onze bungalow, 3 meter vanaf de zee. De zee die je op je terrasje kan ruiken en voelen. Een goddelijke plek vlakbij het prachtige Sritanu Beach op ons geliefde Thaise eiland: Koh Phangan; hier wil je nooit meer weg....
Nadat we de spullen uitgepakt hadden, ging de Kuuk ( mijn man) ff een rondje scooteren. Ik ging douchen en HELLLLUUUUPPP, ineens racet er een gigaspin door de badkamer. Een met lange poten en angstaanjagend groot, niet harig maar helaas wel supersnel, dus ik had het niet meer. Ik vlucht naar buiten en schreeuw om hulp. De resortmanager komt aangerend, en als ik m vertel wat er rondrent in onze badkamer, kijkt hij mij meewarig aan en ik zie m denken( o,o, wat een muts). Plichtsgetrouw loopt hij terug naar zijn huis om antispinnenverdelgingsmaterieel te halen. Het duurt niet lang voordat hij terugkomt. Maar waar komt hij nou toch mee aanzetten! Oh, nee, die lul heeft een veger en blik gehaald!
Daar gaat die spin nooit op blijven zitten.. die spin ging als een speer, alsof die net een blik redbull achterover geslagen had. Wheheheeeeeeeheeee ik ben bang! Hij had een buks mee moeten nemen.
Maar goed, hij, ik en het veger en blik de badkamer in. Nooit geen spin meer te zien. Ow, not nice....
Toen zag ik wel dat het dekseltje van het afvoerputje ernaast lag, dus toen dacht ik dattie daar wel in zou zijn gegaan. Ik met bibberende knieen het dekseltje erop gedaan. Pffff. De gatjes in dat dekseltje, waren zo klein daar komt die dikke spin mooi nooit meer doorheen. Een beetje gerustgesteld weer naar buiten. De Kuuk komt thuis, en inmiddels is ook Korn, een thaise kennis gearriveerd. Ik zeg tegen de Kuuk dat een extra spinnencheck wel gewaardeerd wordt, en dan weet hij als geen ander wat hem te doen staat. Het huisje moet grondig geinspecteerd worden en pas als het sein op veilig staat, durf ik weer op mijn gemak naar binnen.
Dus wij met z'n allen de badkamer in. Ik vertel Korn dattie waarschijnlijk het afvoerputje in is gegaan, maar zij schudt stellig haar hoofd....no, not possible....
Oeps, dat betekent dat onze snelle vriend nog in da house is. Ik stuur de Kuuk nog verder op jacht. Met de deurklink van de badkamer in mijn hand, geef ik hem strakke instructies were to look. Ik ken mijn vijand, dus weet waar hij zou kunnen zitten. Op het muurtje in de hoek, bij of erger nog, in mijn toilettasje. De Kuuk rommelt zelfverzekerd en koelbloedig in de gevreesde hoek en ja hoor ineens
speert die snelle jelle van het muurtje af. Ik weet zeker dat ik het wereldrecord sprinten en hordelopen op de 10 meter heb verbroken, want in minder dan een halve seconde ben ik de badkamer uit, het trapje op en door de deur naar buiten. Kippevel van een dikke centimeter op mijn lijf. Dan hoor ik de Kuuk driftig in het rond meppen met zijn slipper, dan wordt het stil en na een poosje komt hij me trots het lijk laten zien. Ik ben tevreden, zeeeeer tevreden. Dan wordt de dode spin keurig via de wc ter aarde besteld. Pfffff, dappere Kuuk, die heeft weer volop bonuspunten gescoord. 
We gaan nu eten, als er fried spider op het menu staat, ren ik gillend weg!
Groetjes en tot schrijfs!




.

Reacties