met OPEN mond...........


Vanavond Roos op facetime gezien, ze had een geweldig verhaal over Martijn die naar de kapper wilde.
Eerst wilde hij zijn haar heel kort laten knippen, maar al snel bedacht hij zich en zou er maximaal 1 cm af mogen aan de zijkant, het matje in de nek moest er ook af.
Dus op zoek naar een goede kapper.
Ze vinden er twee, eentje heet Mellow en daar wil Martijn eigenlijk naar toe, maar die andere kapper staat enorm te schreeuwen en als hij vertelt dattie Engels spreekt, wordt besloten om bij diejen schreeuwert naar binnen te gaan.
Martijn gaat zitten en verteld hoe het geknipt mag worden: 1 cm eraf aan de zijkant, bovenop nix eraf en de mat in de nek mag er ook af.
Zo gezegd zo gedaan...
Nou eigenlijk...
Zo gezegd...zo niet gedaan.
De kapper begint enthousiast aan de zijkant te knippen en te knippen.
Veel meer dan 1 cm gaat eraf.
Maar Martijn is niet de fauwste en besluit nog even niks te melden. 
Op het moment dat hij besluit in te grijpen, is de zijkant al errug kort. 
Tsja, dan moet die andere kant natuurlijk net zo kort.
De mat hangt nog in volle glorie in de nek.

Hoogste tijd om nog een keer duidelijk uit te leggen, wat nou eigenlijk de bedoeling is...of was, beter gezegd.

Blijkt dus dattie schreeuwert het precies verkeerd om wilde doen.
Aan de zijkant wegknippen tot de 1 cm en de mat niet weghalen.
Bovenop was wel goed gegaan, daar was nog niet geknipt.
Roos stikt van het lachen als ze het verhaal vertelt.
Maar, zo besluit ze haar verhaal, het valt eigenlijk wel mee, Martijn zal het zo wel laten zien.
En omdat Roos mijn dochter is, ga ik er vanuit dat ze het hele verhaal schromelijk overdreven heeft en dat er nauwelijks iets te zien is aan het kapsel van Martijn.
Dan verschijnt Martijn voor de camera.

Ik zie een hele kortgeknipte Martijn, en ik schiet ook hard in de lach. Nou het is wel degelijk te zien dat er geknipt is. 

Hahahahaha
Martijn verdwijnt sip kijkend uit beeld, en Roos en ik lachenhahahahahaha.

Maar het lachen zal ons snel vergaan.


Ik heb amper afscheid genomen van Roos (ik heb nog kramp in mijn kaken van het lachen), als ik een whattsappje krijg van Roos...

Hellppp!!!
Help!!
Auauau
Mijn kaken kunnen niet meer dicht.
Ik krijg een foto en zie Roos met open mond en paniek in haar ogen.
Aach, zielig, ik begrijp al snel dat dit geen grapje is.

Snel zoek ik op internet, en zie dat het een serieus probleem is, dat waarschijnlijk door een arts opgelost moet worden.
Rustig blijven Roos, probeer vooral rustig te blijven.
Maar zoek een arts, een ziekenhuis.
Ondertussen bel ik de huisarts om te informeren of dit het juiste advies is. 
Het antwoordapparaat stuurt me door naar de huisartsenpost, daar krjg ik een antwoordapparaat dat niet te verstaan is. (Je zal maar in een levensbedreigende situatie zitten)
Opnieuw bellen, kies optie 2, niet levensbedreigende situaties.
U bent de eerstvolgende.
Ondertussen appt Roos.
Help ma, google ns ff, wat moet ik doen auauau.
Ik druk op 1: levensbedreigende situatie..
Meteen word ik te woord gestaan.
Ik leg kort de situatie uit, krijg het advies om Roos naar de dichtsbijzijnde arts te sturen.
Snel verbreek ik de verbinding, ik wil geen hartinfarct in de weg zitten.


Dan krijg ik geen reactie meer van Roos. Ik probeer me niet te veel zorgen te maken.
Ik hoop maar dat ze inmiddels op weg is naar een dokter.

Er komt een whattsap.
Een foto.
Roos met een dichte mond en een wit verband om haar hoofd...zo'n plaatje uit een stomme film van iemand waarbij een kies is getrokken.
Hahah, ik lach, maar waak ervoor mijn mond te ver open te doen...

Achteraf blijkt Martijn door de manager van het guesthouse te zijn geholpen.
Hij heeft Roos en Martijn in zijn auto naar het ziekenhuis gebracht.
Daar was een jonge arts die bij Roos pijnloos en snel de kaak weer op zijn plek duwde.


Na het betalen van de rekening van 150 rupee (€1,50) mag Roos met een wit verband om het hoofd en de kaken op elkaar weer naar huis.

Ze mag voorlopig niets eten en moet nog 3 uur wakker blijven.
Sterkte met wakker blijven, niet gapen, houd vol!
Straks kun je slapen als een roosje.

Reacties