Orkaan in India, Roosje ook..........

Bericht van de moeder van Martijn, de oma van Martijn had iets gehoord op de radio....
Er komt een vreselijke orkaan richting India.

En ons Roosje zit samen met Martijn in India, onwetend van dit aanstormende geweld. Lichtelijk in paniek schiet ik de digitale snelweg op om info te vergaren. Bij de weersverwachting in Goa zie ik geruststellende zonnetjes en wolkjes.

Even later komt de oma van Roos binnen met de mededeling dat er een vreselijke orkaan India  gaat treffen.
Oma had naar radio Brabant geluisterd. 
Hallo, als ze het op radio Brabant al over India gaan hebben, zal het wel nodig zijn. Dat betekent dat Roosje en Martijn straks een allesvernietigende orkaan over zich heen gaan krijgen. Dit is niet niks, dit is verschrikkelijk slecht nieuws. Een orkaan! Ik moet er niet aan denken, en de kinderen zijn zich van geen gevaar bewust natuurlijk. 

Gauw Roosje appe, belle,viberen, facetimen facebooken en skypen.
Ik moet ze waarschuwen.
Wegwezen Roos! Ga bij de kust vandaan!
In mijn gedachten zie ik de metershoge tsunami mijn kleine meisje verslinden, rennen, vlucht het binnenland in, graaf een kuil, zoek een schuilkelder.
In paniek ben ik al een vlucht aan het boeken, ik moet mijn kind gaan zoeken en redden.
Het 6 uur journaal begint.
Ohoh nu komt het ook al op het nieuws,
En de weerman vertelt onaangedaan dat er inderdaad een orkaan komt, ja die lul heeft geen kind in India, anders stond hij niet met zo'n uitgestreken gezicht dit doodsbericht te vertellen.
Ja, en die orkaan komt nu aan land!!!
HELLUPPPPP!!!!!

Hij komt aan de oostkant en gaat richting noord
Hu??
Oostkant??
Er verschijnt duidelijk een pijl op de landkaart die de richting van deze verschrikkelijke orkaan aangeeft. Inderdaad de oostkant.
Pffffffff een enorme zucht zorgt ervoor dat de krant van tafel waait.
De Here zij geprezen, Allah is groot, Boeddha bedankt.
Roos en Martijn zitten veilig aan de westkust.
De storm aan de Maasdijk kan gaan liggen....

Er komt een whatsapp binnen.
Van Roos.
Niks aan de hand hier, we zitten lekker op het strand te eten.

Reacties